Návrh změny zákona o pozemních komunikacích

Platforma za kvalitní dopravní infrastrukturu se v rámci problematiky dopravních staveb aktivně podílí i na legislativní oblasti.

Ve spolupráci s odborníky znaleckého ústavu „Znalci a odhadci ČR“ a za přispění odborníků v oblasti práva a legislativy jsme připravili novelu zákona č. 13, který vrací kompetence státu v oblasti výstavby silnic.

komentáře 2

  1. Mohu se zeptat, z jakeho duvodu uvadite nepravdive informace, informace zkreslene a v mnoha pripadech lzive? Vite, ze se jedna o trestny cin? Prestante strasil obyvatele a zacnete jedna s Prahou jak vse co nejrychleji dokoncit s minimalnim dopaden na obyvatele. Zatim vse jen vsichni bojkotuji, ale nic realne proveditelneho nepredlozili…jen same soudy….tomu se rika konstruktivni jednani. Pro par set dotcenych ekoteroristi a zamondrakovanych trpi statisice lidi v Praze a vsechny to stoji penize. Takze…bezte do zadele a zacnete fungovat a ne si kompenzovat sve zivotni neuspechy na ukor ostatnich.

    1. Vážený pane, naše Platforma je odborná, nezisková a nepolitická organizace, která poskytuje odborné informace ohledně dopravních staveb. Usilujeme o nalezení optimálního řešení tranzitní a městské dopravy v pražské aglomeraci. Zároveň upozorňujeme na vážné nedostatky současného návrhu SOKP dle ZÚR, který vychází z koncepce 60. let minulého století a nebere ohled na obrovské změny, ke kterým došlo za posledních 50 let. Již téměř 18 let jsou na stole alternativní varianty řešení SOKP (např. varianta Ss, kterou doporučilo MŽP a většina klíčových institucí v rámci procesu EIA 2001-2002, v letech 2007-2008 varianta Ss byla doporučena i studií Mott MacDonald a oponentním posudkem VUT Brno). V letech 2014-2015 Ministerstvo dopravy si nechalo vypracovat studii regionální varianty, která na rozdíl od oficiální varianty A-ZÚR, je v souladu s evropskou legislativou TEN-T, plní funkci skutečného okruhu kolem Prahy a navíc je o více než 20 mld. levnější mj. díky nižší technické náročnosti a nižším cenám pozemků. Bohužel dosud nebyla politická vůle objektivně posoudit varianty řešení a tvrdě se prosazuje dálniční průtah městem, který by měl negativní dopady na cca 100 000 lidí a vedl k vážným dopravním komplikacím na východě a severu Prahy. .. Naše Platforma jedná a je ochotna jednat se všemi subjekty, které mají zájem o konstruktivní řešení dokončení SOKP.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *